Mama po porodzie – kiedy zacząć dbać o formę?

Są kobiety, które w ciąży praktycznie nic nie tyją, a poza małym brzuchem, w ogóle nie widać, że jakieś zmiany zachodzą w ich życiu. Są też takie, które choć nie jedzą nic więcej niż dawniej, to tyją na potęgę, a co się z tym wiąże, marzą o tym, aby jak najszybciej wrócić do poprzedniej formy. Ciąża to intensywny czas dla organizmu, zachodzi w nim wówczas wiele zmian, dlatego też warto na spokojnie podejmować różne decyzje, a jeszcze lepiej zrobimy, jeżeli będziemy je konsultować z lekarzami. Wówczas będziemy mieli pewność, że wszystko robimy we właściwym czasie.

Ćwiczenia na brzuch po porodzie?

Wiele kobiet zastanawia się nad tym, kiedy mogą rozpocząć ćwiczenia po porodzie, bo marzą one o tym, aby jak najszybciej wrócić do pięknej sylwetki. Dlatego też szukają odpowiednich podpowiedzi w Internecie, jednak tutaj trzeba pamiętać, że każdy organizm jest inny. Proste ćwiczenia po porodzie, polegające przede wszystkim na unoszeniu nóg i rąk, na delikatnych wymachach nimi, powinno się wykonywać już w pierwszych dniach. Czasami w szpitalu pojawiają się panie rehabilitantki, które pokazują jak należy takie ćwiczenia robić, tak aby przyzwyczaić organizm do ruchu, wzmocnić ciało, ale jednocześnie sobie nie zaszkodzić. Jeżeli interesują nas ćwiczenia na brzuch po porodzie, to z nimi powinno się odczekać do pierwszej, kontrolnej wizyty u ginekologa, która ma miejsce ok. 6 tygodni po porodzie. To on oceni stan naszego ciała, sprawdzi czy wszystko się zagoiło i powie nam, czy możemy zacząć ćwiczyć, choć nawet po takim pozwoleniu powinno się zaczynać od ćwiczeń spokojnych, które nie będą zbyt forsowne, bo jednak organizm potrzebuje trochę czasu na to, aby wrócić do poprzedniej formy. O to, jakie ćwiczenia po porodzie kiedy można wykonywać, często też pytają panie, które rodziły przez cesarskie cięcie, jednak one muszą tutaj pamiętać, że ten czas rekonwalescencji u nich będzie trwał trochę dłużej, a to dlatego, że szwy na brzuchu będą potrzebowały więcej czasu, aby się zagoić. To też sprawia, że takie panie bardziej też muszą uważać na to, co i jak podnoszą, tak aby nie doszło do jakiegoś naderwania. Dlatego też warto pamiętać o tym, aby ćwiczenia na mięśnie brzucha po porodzie wykonywać powoli, stopniowo i przede wszystkim po konsultacji z lekarzem, który po dokładnym przebadaniu, da zielone światło do podjęcia walki o dawną formę. Nie mniej trzeba pamiętać o tym, że ciało przez 9 miesięcy się zmieniało, a więc warto mu dać przynajmniej tyle samo czasu na to, aby wróciło do poprzedniej formy. Zbyt forsowne ćwiczenia mogą przynieść odwrotny skutek od zamierzonego, a tego z pewnością nie chciałaby żadna świeżo upieczona mama.
Warto dbać o siebie. Nie ma nic złego w chęci powrotu do sylwetki sprzed ciąży. Trzeba to jednak robić stopniowo, bez zbytniego forsowania się i za zgodą lekarza, bo tylko wtedy można mieć pewność, że niechcący nie wyrządzimy sobie krzywdy. Dlatego też tak ważne jest to, aby dać sobie trochę czasu na powrót do dawnej figury, bo przez nieodpowiednie działania, można sobie narobić sporo problemów.